Arranca la Setmana del Talent Audiovisual


Avui ha iniciat la Setmana del Talent Audiovisual, la cita anual entre indústria i universitat que reflexiona sobre el futur del sector al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. Una taula rodona de plena actualitat, "La televisió no televisiva", n'ha estat l'obertura. En un context de canvis de consum i de producció marcat per "les noves pantalles" els responsables d'estratègies digitals de quatre televisions -Alexander Herbert del canal francès Arte, Rosa Alba Roig de Betevé, Geni de Vilar de la CCMA i Alberto Fernández de RTVE- han compartit amb el públic com s'ha adaptat cadascuna de les seves cadenes en la producció de continguts digitals i quin impacte i rebuda tenen per part del públic. La taula rodona, moderada per la periodista Elena Neira, ha conclòs en un debat que ha subratllat la importància de concebre els projectes amb una visió de 360º i, en paraules de Fernández, de la necessitat de "fer apostolat digital" per transformar els equips que fa anys que treballen sota les mateixes rutines. Per Rosa Alba Roig "és necessari un canvi de cultura previ que permeti que surtin coses noves". Durant la tarda d'aquesta primera jornada, ha tingut lloc la mostra de la primera edició del Pacte del Talent. La sessió ha estat oberta per la companyia de teatre Las Fritas amb una performance de denúncia del sistema patriarcal. La companyia teatral és una dels cinc grups d'artistes emergents que han participat al Pacte. Aquest projecte impulsat pel Clúster Audiovisual de Catalunya suposa l'enllaç de joves acabats de graduar del món de l'audiovisual amb companyies emergents de teatre, dansa, circ, música i videojocs. Aquesta unió ha donat com a fruit peces audiovisuals per promocionar els projectes dels artistes participants. Per als exestudiants -procedents de la Universitat Ramon Llull-Blanquerna, la Universitat de Barcelona i el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia · UPC-, els materials produïts serviran per engrossir el portfoli amb què es presentaran al món laboral. L'acte ha comptat amb la presència de l'assessor del Comissionat de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona, Daniel Granados, que ha destacat el valor el projecte per la seva interdisciplinarietat i la capacitat de teixir complicitats entre diferents actors. Josep Ma Quintana, coordinador del Pacte del Talent, i Ramon Millà, realitzador i tutor dels equips participants, han explicat el procés de treball i han comentat amb els joves equips les experiències de la primera edició. A banda de Las Fritas, també han participat al programa des de el vessant creativa BMX The Game (videojoc), el grup musical Plou, la companyia de dansa Aina Lanas amb l'espectacle Mawu i la plataforma de circ itinerant Nilak de la compayia Últim vals. El dimarts ha acabat posant el focus en un dels productes sorgits de la reinvenció de Minoria Absoluta: "Espanya en dues trinxeres. La Guerra Civil en color". La productora, coneguda pels seus programes d'humor com Polònia o Crackòvia, ha obert nous camins davant de la profunda crisi del sector. Davant de l'audiència aplegada a la Sala Raval, han explicat les dificultats sorgides en la realització d'aquest documental històric que té com a base visual els enregistraments del conflicte conservats a la Filmoteca Nacional. El guionista Manel Lucas ha relatat que "un dels grans condicionants del guió fou que els fets que van marcar la Guerra Civil no estaven enregistrats". El documental, que partia d'un encàrrec de Discovery Channel, fou un gran repte per aquesta productora que no havia treballat mai abans amb uns requisits tècnics similars. Tant Lluís Carrizo com Jordi Marqués, director i productor, han remarcat la importància de l'obertura del fons documental de la Filmoteca Nacional. Aline Biz, colorista, ha apropat algunes claus de la tria de colors per als fotogrames: per guiar la vista de l'espectador, en aquells plans en què hi havia molts objectes i on es desconeixia el to real a reproduir, es van combinar zones més monòtones mancades d'acció amb zones més acolorides on se succeïa el relat. Francesc Escribano, director de Minoria Absoluta, ha recalcat un dels valors més importants de l'acoloriment d'imatges per al públic i que explica la bona rebuda del documental: "quan veus una cosa per primera vegada en blanc i negre hi ha moltes coses que l'ull no llegeix".

Setmana del Talent Audiovisual

Montalegre, 5 

Barcelona 08001

Oficina

Via Laietana 32-34, 4ª 

Barcelona 08003

Telf: 932504356

Bases legals I @ 2018 Clúster Audiovisual de Catalunya