Els formats televisius prenen el protagonisme en el Dia Mundial de la Televisió

21/11/2018

El Mercat de Nous Professionals ha estat el tret de sortida de la segona jornada de la Setmana. En aquest espai, les empreses del sector audiovisual s'han entrevistat amb nous talents que busquen una oportunitat dins del mercat laboral. Com en anteriors ocasions, aquesta activitat que té el suport de Barcelona Activa ha estat tot un èxit: deu empreses han ofertat vint-i-dos llocs de feina. 

 

A la tarda s'han reprès les activitats amb “El que ve”, els programes que marcaran tendències, coincidint amb el Dia Mundial de la Televisió. Els encarregats de seleccionar els programes més originals de televisions públiques i privades de tot el món han estat Miquel Garcia i Manel Raya, del Laboratori de Nous Formats de la CCMA. Segons ha explicat Garcia, des de la seva creació el Laboratori ha visualitzat 1400 programes i ha creat fitxes dels 400 que els han semblat més interessats. Durant la sessió d'avui n'han compartit una trentena. En paraules de Raya "alguns no són bons exemples de pràctiques televisives ni el que voldríem que fes la nostra televisió pública: el que busquen alguns es forçar els límits". 

 

La Setmana del Talent Audiovisual ha arribat a l'equador amb l'estudi de cas del programa de El Terrat Preguntes Freqüents. L'equip de direcció i producció ha explicat què hi ha al darrera de les quatre hores d'emissió setmanals. Tant el director general de la productora, Agustí Esteve, com el director del programa, Tian Riba, han remarcat la flexibilitat del format com a eina clau per adaptar-se a les temàtiques escollides a cada programa. "Ni hi ha seccions; hi ha gèneres televisius", deia Esteve, que combinats i amb tractaments estètics diferents, ajuden a donar ritme al programa i a explicar les coses d'una manera diferent. D'aquesta necessitat de diferenciar-se de la resta de programes informatius també n'ha parlat Riba quan ha compartit amb l'audiència que, a l'hora de plantejar el programa, tenen molt en compte la competència: la superpoblació de programes diaris tant a ràdio com a la televisió que tracten continguts polítics i d'actualitat. "Fem coses diferents perquè hi estem obligats", ha sentenciat. La sessió ha estat moderada per la periodista Laura Aznar.

 

Durant el dia d'avui s'ha instal·lat un punt d'informació sobre el programa de beques que la Cambra de Comerç de Terrasa i el Clúster Audiovisual de Catalunya gestionen per a emprenedors de l'audiovisual que vulguin fer pràctiques a l'estranger. En aquest espai, els tècnics explicaran fins divendres les condicions d'aquest programa que permet fer estades d'entre un i sis mesos a països europeus i a Nova York, Israel o Singapur. En el cas d'aquestes tres darreres destinacions, a banda dels ajuts mensuals, la beca cobreix les despeses de desplaçament. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Please reload

Setmana del Talent Audiovisual

Montalegre, 5 

Barcelona 08001

Oficina

Via Laietana 32-34, 4ª 

Barcelona 08003

Telf: 932504356

Bases legals I @ 2018 Clúster Audiovisual de Catalunya